FAQ SILENCE Batterij Abonnement
Veelgestelde vragen
1.1 Wat zijn de voordelen van het batterij abonnement versus batterij kopen bij aanschaf voertuig?
Je betaalt een vast laag bedrag per maand, daarnaast betaal je voor je gebruik. Rijd je weinig, dan betaal je weinig. Daarnaast is het onderhoud van de batterij inbegrepen en ben je altijd verzekerd van een goed werkende batterij met ruim voldoende capaciteit. En de aanschaf van je SILENCE voertuig is dankzij het batterij abonnement extra voordelig.
1.2 Kan ik op elk moment het batterij abonnement opzeggen?
Ja, dit kan op elk door jou gewenst moment.
1.3 Waarom moet ik per laadcyclus ook nog een bedrag betalen?
Wij hanteren deels een pay-per-use systeem. Rijd je weinig, dan betaal je weinig. Zo houden wij het vaste maandbedrag zo laag mogelijk en voor iedereen eerlijk.
1.4 Wat houdt een laadcyclus in?
Eén volledige laadcyclus is laden van 0% naar 100%. Een halve laadcyclus kan zijn van 30% naar 80%.
1.5 Hoe zie ik hoeveel ik geladen heb per laadcyclus (percentages / kosten)?
Dit kun je achteraf zien aan de hand van je maandfactuur.
1.6 Hoe zit het met de kosten wanneer je geen volledige laadcyclus laadt?
De kosten voor het opladen van de batterij bedragen €5,- per volledige laadcyclus. Als je slechts een deel van de batterij oplaadt, betaal je naar verhouding: bijvoorbeeld €1,- voor 20% opladen en €4,- voor 80% opladen. Daarnaast betaal je eenmalig een vaste borg van €250,- per batterij.
1.7 Waarvoor betaal ik de borg en wanneer krijg ik deze borg terug?
Je betaalt de borg als zekerheidsstelling. Wanneer je je abonnement opzegt en de batterij in goede staat inlevert, ontvang je de borg weer retour.
1.8 Hoe worden de kosten afgeschreven voor het laden?
Deze worden eenmaal per maand, achteraf afgeschreven via automatische incasso, samen met het vaste tarief.
1.9 Op welke dag van de maand wordt het bedrag voor het batterij abonnement geïncasseerd?
Het bedrag wordt op de 27e van elke maand geïncasseerd. De eerste maand wordt direct betaald tijdens de bestelling van het abonnement. De tweede maand wordt naar rato geincasseerd aan de hand van de ingebruiknamedatum.
1.10 Wat gebeurt er wanneer ik het abonnement niet meer kan betalen?
- Neem contact met ons op om je abonnement stop te zetten en lever vervolgens je batterij in bij een officiële SILENCE dealer. Na inlevering en controle van de batterij wordt je abonnement stopgezet.
- Verkoop je voertuig en laat het abonnement overzetten op de nieuwe eigenaar.
1.11 Ik gebruik mijn voertuig een periode niet. Kan ik het batterij abonnement pauzeren?
Het pauzeren van het abonnement is niet mogelijk. Als je de batterij niet gebruikt, betaal je alleen het vaste tarief en niet het variabele tarief. Let op: de batterij dient minimaal 1x per maand (deels) geladen te worden.
1.12 Hoe lang gaan de batterijen mee? Blijft de capaciteit behouden?
Met het SILENCE Batterij Abonnement ben je altijd verzekerd van een goed werkende batterij met ruim voldoende capaciteit. Werkt de batterij niet meer of is de capaciteit niet meer voldoende? Dan wordt je batterij kosteloos gerepareerd of zelfs vervangen.
1.13 Waarom moet ik de batterij minimaal 1x per maand laden?
Om de levensduur van de batterij te waarborgen.
1.14 Kan ik het batterij abonnement ook zakelijk afsluiten?
Ja, het SILENCE Batterij Abonnement is ook zakelijk af te sluiten.
1.15 Ik financier mijn voertuig, kan ik dan ook het batterij abonnement afsluiten?
Ja, dit is mogelijk.
1.16 Ik verkoop mijn voertuig en wil het batterij abonnement overdragen aan de nieuwe eigenaar. Hoe zit het met de borg?
- Vraag de overdracht aan via [email protected]
- Laat je batterij controleren bij een officiële SILENCE dealer.
- Zodra de overdracht is goedgekeurd, de batterij goed is bevonden en de nieuwe eigenaar een SILENCE Batterij Abonnement heeft afgesloten, ontvang je de borg retour.
1.17 Hoe kan ik mijn SILENCE voertuig met batterij abonnement inruilen?
- Je kunt het abonnement stopzetten en de batterij inleveren, en vervolgens het voertuig zonder batterij inruilen.
- Je kunt de batterij van ons overnemen, en vervolgens het voertuig inclusief batterij inruilen.
- Je kunt het voertuig inclusief SILENCE Batterij Abonnement inruilen. Het abonnement is namelijk overdraagbaar.
1.18 Ik heb nu een batterij abonnement, kan ik de batterij kopen?
Ja, het abonnement is maandelijks opzegbaar. Bij het opzeggen krijg je de keuze tussen de batterij overnemen of inleveren.
1.19 Als ik de batterij na een tijdje toch wil kopen, hoe wordt de prijs dan berekend?
De prijs wordt bepaald aan de hand van de leeftijd en het gebruik van de batterij. Neem vrijblijvend contact op met ons voor extra informatie hierover.
1.20 Wat is de nieuwwaarde van de batterij?
De nieuwwaarde van de batterij is €3900,- inclusief BTW.
1.21 Waar kan ik het batterij abonnement opzeggen?
Stuur een email naar [email protected]
1.22 Kan ik bij mijn SILENCE voertuig een tweede batterij abonnement afsluiten?
Nee, een extra batterij abonnement is niet mogelijk. Wel kun je een tweede batterij kopen.
1.23 Moet ik de batterij verzekeren?
Ja, je dient de batterij zelf voldoende te verzekeren. Je kunt de batterij tegelijk met je voertuig verzekeren. Je kunt ook bij ons een offerte aanvragen om de batterij los te kunnen verzekeren.
1.24 Hoe zit het met het onderhoud van de batterij?
De batterij ontvangt onderhoud tegelijk met het voertuig. Het onderhoud van de batterij is inbegrepen in je abonnement. De dealer factureert het onderhoud van de batterij aan SILENCE.
1.25 Wat gebeurt er als mijn batterij kapot is?
Breng je batterij naar een officiële SILENCE dealer. Deze zal de reparatie/vervanging verzorgen.
1.26 Wat gebeurt er bij diefstal?
Je batterij moet verzekerd zijn tegen diefstal. Stuur ons zo snel mogelijk het proces verbaal van de politie en licht je verzekering in.